Stirile National TV
Bătrânii sună la ”Telefonul Vârstnicului” pentru a cere ajutor
Bătrânii au nevoie de sprijin. Numărul persoanelor care au cerut sprijin la „Telefonul Vârstnicului” , anul trecut, este aproape triplu față de 2019. Serviciul social „Telefonul Vârstnicului” este o linie telefonică gratuită și confidențială dedicată vârstnicilor din România. Linia a fost înființată de Fundaţia Regală Margareta a României în urmă cu cinci ani, iar în 2020 a avut cel mai mare număr de solicitări si apelanți unici. Potrivit datelor, cei mai mulți bătrâni care sună la acest serviciu social caută informații și ajutor financiar.
MONICA APOSTOL, reporter „Anul trecut, au fost înregistrate circa 16.500 de convorbiri telefonice, cu circa 3.400 de bătrâni, care au beneficiat de consiliere, îndrumare, informare și, nu în ultimul rând, de sprijin material sau emoțional. Pe primul loc în topul nevoilor s-a aflat nevoia de informații utile care nu sunt accesibile tuturor, fie din cauza izolării, fie din lipsa abilităților de utilizare a noilor tehnologii de comunicare.”
Reprezentanții Fundaţiei Regale Margareta a României” precizează că, din cauza pandemiei, a crescut numărul bătrânilor care solicită sprijin financiar și material. În anul 2020, au fost înregistrate peste 1.000 de astfel de solicitări. Echipa „Telefonul Vârstnicului” i-a îndrumat pe aceștia către serviciile de asistență socială din comunitate, operate de D.G.A.S.-uri sau O.N.G.-uri, pentru a primi ajutor în mod constant. Pe locul trei în topul necesităților vârstnicilor, s-a aflat, anul trecut, nevoia de îngrijire și sprijin practic la domiciliu. Se observă, deja, că, din cauza izolării sociale impuse de pandemie, sentimentele de singurătate, anxietate sau depresie, trăite de un număr mare de vârstnici, s-au adâncit.