Stirile National TV
Companiile de distribuție cer mutarea magazinelor mari în afara orașelor
Magazinele cu o suprafață mai mare de 1.000 de metri pătrați ar putea fi mutate la marginea orașelor! Cel puțin asta vrea Asociația Companiilor de Distribuție de Bunuri din România, iar demersul către Guvern a fost deja inițuat. Dacă solicitarea Asociației va fi acceptată de Executiv, limitarea ar afecta hipermarket-urile, dar și lanțurile de supermarket-uri care s-au extins pe suprafețe mai mari de 1.000 de metri.
ALEXANDRU VLĂDESCU, reporter "Potrivit documentului transmis Executivului de către reprezentanții Asociației Companiilor de Distribuție de Bunuri din România, unul dintre efectele negative ale existenței marilor magazine în orașe este creșterea gradului de dependență a producătorilor români de marile rețele străine de retail. În aceeașu categorie intră și creșterea presiunii asupra prețului de cost al alimentelor."
Din punctul de vedere al Asociației, un alt efect negativ se vede în diminuarea suprafețelor de depozitare și comercializare en gros și cu amănuntul ale firmelor cu capital românesc. De asemenea, creșterea galopantă a dependenței pieței de consum de produse străine, corelat cu dispariția treptată a producătorilor agricoli și a industriilor conexe este un fenomen care sugrumă economia națională. Asociația Companiilor de Distribuție de Bunuri din România reprezintă interesele a 34 de companii și are o cifră de afaceri de circa 500 de milioane de euro, 5.500 de angajați și o flotă de 3.600 de autovehicule. În plus, are 45.000 de clienți și asigură distribuția bunurilor de larg consum pe teritoriul național. Potrivit datelor statistice, piața distribuției tradiționale din România, în care evoluează 150 de companii de distribuție, se ridică la circa 3 miliarde de euro, cu o cotă de 45% din total pieței de bunurilor de larg consum. În ultimii ani, afacerile cumulate ale celor 150 companii de distribuție au crescut gradual.