Stirile National TV
Condiția precară a școlii românești, scoasă la iveală de pandemie
România pică examenul la Educație în fiecare an și nu dă semne că ar fi capabilă să pună la punct și să aplice o strategie de primenire a situației, în folosul generațiilor viitoare. Este adevărat că, perioada pandemiei este cu adevărat grea și pentru școala românească, dar s-a dovedit o perioadă de corigență generală, în care nu a fost aplicată o strategie coerentă, care să ajute cadrele didactice și elevii să se pregătească la un nivel decent. Lipsa de idei, de viziune, de curaj și subfinanțarea sistemului de învățământ și-au spus cuvântul. Dacă privim, de exemplu, spre școala online din mediul rural, vedem imaginea deplorabilă din zonele defavorizate ale țării. Potrivit unui studiu realizat de Fundația World Vision România, 40% dintre elevii din mediul rural nu au participat la ore, iar una din patru școli de la țară nu are conexiune la internet.
BIANCA ROTARU, reporter ”Doar 64% dintre cadrele didactice au organizat cursuri online, mai arată studiul realizat de World Vision România. O treime dintre acestea au fost nevoite să trimită temele prin Whatsapp, Messenger sau pe foi printate, din cauză că elevii nu aveau acasă laptop, tabletă sau computer. Potrivit studiului, mai mult de jumătate dintre părinții din satele României nu-și permit să dețină dispozitive digitale pentru fiecare elev din familie.”
Conform cercetării World Vision România, noul an școlar va începe cu aceleași lipsuri. Astfel, 1 din 4 şcoli nu are conexiune la internet, iar 9 din 10 şcoli nu au acces la dispozitive digitale. În ceea ce privește percepția dascălilor despre situația școlii românești la ora actuală, 87% dintre directorii de unități de învățământ chestionați cred că învăţarea online nu mai trebuie extinsă, 60% dintre ei cred că procesul educațional va fi afectat din cauza pandemiei și că materia trebuie reluată, 16% sunt de părere că starea emoțională a elevilor va fi afectată. Rezultatul este acela că riscul de analfabetism va crește cu 12%, ca urmare a crizei generate de pandemia de Covid-19. Condițiile de viață din mediul rural s-au înrăutățit în perioada pandemiei ca urmare a faptului că 60% dintre părinţi nu au lucrat, iar 40% nu au reuşit să asigure deloc sau au asigurat doar parţial produsele de strictă necesitate pentru familie.