Stirile National TV
Copiii supradotați ai României, buni de ”export”
Inteligența românească părăsește ţara, îndreptându-se spre alte zări, mai primitoare. Cei care preferă să rămână pe meleagurile mioritice, se plafonează, atrag atenţia speciliştii. Tot ei spun că sistemul educaţional românesc nu îi ajută pe copiii cu o inteligenţă peste medie, ba chiar le face rău. În loc să le ușureze dezvoltarea abilităţilor în direcţia în care au nevoie, sistemul uniformizează totul.
SIMONA MITREA, specialist în Ştiinţe Educaţionale "Am constatat că se pierd odată cu intrarea în şcoală, dacă nu se face ceva în acest sens. Se pierd odată cu înaintarea în vârstă."
În drumul spre carieră apar şi alte bariere, printre care ignoranţa sau lipsa de bani.
LEON ZĂGREAN, preşedinte, Societatea Română de Neuroştiinţe "Nu toată lumea ajunge la facultate. Poate cea mai importantă parte este până la intrarea în facultate. Şcoala generală, liceul."
Cristian are acum 15 ani şi jumătate. Este un elev conştiincios şi are rezultate notabile nu doar la şcoală, ci şi la olimpiade şi concursuri şcolare. La varsta de 10 ani, a fost testat pentru a i se stabili coeficientul de inteligenţă cognitivă. Spre surprinderea părinţilor, coeficientul cel mai mare a ieşit pe inteligenţa logico-matematică, nu pe cea lingvistică, dezvoltată în şcoală.
CRISTIAN MITREA, copil supradotat "Aş vrea să fiu scenarist sau jurnalist, deoarece consider că aceste job-uri mi s-ar potrivi."
Părinţii l-au îndrumat pe Cristi să îşi dezvolte pasiunile. Rezultatele bune a avut, însă, la matematică l-au înscris la cursuri special concepute pentru a-l ajuta să se dezvolte. .
SIMONA MITREA, specialist în Ştiinţe Educaţionale "Cursurile sunt gândite în zona socială: scriere creativă, public skpeaking, probleme economice, probleme juridice, chiar de la vârste mici: 6-17 ani. Firesc, conţinuturile sunt adaptate în funcţie de vârstă."
Aici, elevii supradotaţi pot participa la cursuri de ştiinţe aplicate, arte sau ştiinţe integrate.
ALEXANDRU VLĂDESCU, reporter "Părinţii care vor să știe cât de inteligenți sunt copiii lor și în ce domeniu se pot manifesta îi pot înscrie la o testare psihologico-educaţională. În funcţie de profilul determinat de o echipă de specialişti, copilul va fi direcţionat către cursurile de care are nevoie."
Conform statisticilor mondiale, 10% din totalul copiilor unei ţări au o inteligenţă peste medie. În România, datele Institutului Național de Statistică arată că avem aproximativ 150.000 de elevi supradotaţi. Pentru ca inteligenţa lor să nu se piardă, ei ar trebui să participe la cursuri speciale încă de la vârste fragede.