Stirile National TV
Deconturile reprezentanțelor externe ale Ministerului Turismului, luate la verificat
Verificări privind birourile de promovare externă a turismului din România! Corpul de control al primului ministru verifică documentele trimise de aceste birouri. În cazul în care se va constatat vreun prejudiciu, vor fi sesizate organele de anchetă. Ministrul Turismului, Mircea-Titus Dobre, a declarat că este posibil, totuși, ca unele fapte să fie prescrise, din cauză că verificările nu s-au făcut la timp. Ministerul Turismului a decis în urmă cu trei luni să desfiinţeze birourile externe de promovare, motivând nereguli descoperite de Curtea de Conturi a României. Este vorba de birourile din Berlin, Roma, Viena, Londra, Varşovia, Moscova, Paris şi New York, fiecare cu câte un angajat. Șeful de la Turism a precizat că, potrivit rapoartelor Curţii de Conturi, sunt sume nejustificate în valoare de circa 500.000 de euro. Un proiect de act normativ elaborat de Ministerul Turismului prevede, pe lângă modificări de organigramă, desfiinţarea reprezentanţelor externe ale acestei instituţii. Decizia privind desființarea birourilor a venit după ce au apărut suspiciuni referitoare la deconturile prezentate de biroruile din străinătate. Potrivit unui comunicat al Ministerului Turismului, contrar tuturor normelor în vigoare aplicabile misiunilor externe, la nivelul reprezentanţelor externe ale instituției nu a existat un plafon maxim al cheltuielilor pentru chirie.
ALEXANDRU VLĂDESCU, reporter "S-au constatat, de asemenea, discrepanţe majore la chiriile pentru birouri şi locuinţele angajaţilor între reprezentanţe din ţări comparabile ca nivel de trai. Acestea s-au încadrat între peste 1.300 de euro şi circa 5.350 de euro/ lună. S-a ajuns, astfel, în situația în care peste 70% din totalul bugetului alocat birourilor externe să reprezinte cheltuieli cu chiriile."
Unele reprezentanţe nu au prezentat, însă, nici măcar contracte de închiriere a spaţiilor sau anexele la acestea pentru prelungirea duratei lor, se mai arată în comunicatul Ministerului Turismului. În urma reorganizării, viitorii reprezentanţi vor fi angajaţi prin concurs, cu mandat de patru ani, nu pe perioada nedeterminată cum sunt acum. Reprezentanţii din cadrul birourilor de promovare turistică a României vor beneficia de autonomie administrativă, dar activitatea lor va fi coordonată de şefii misiunilor diplomatice din ţările în care se va considera necesară prezenţa instituţională a Ministerului Turismului. De asemenea, ministerul de resort va decide relocarea unor birouri de promovare turistică în ţări care pot fi furnizoare de turişti pentru România, cum ar fi țările nordice de exemplu. Vor rămâne, însă, 14 reprezentanţe externe.