Stirile National TV
DN 76 Oradea-Deva, blocat de o surpare de pământ
Bătaie de joc în formă continuată, în cazul Drumului Național 76 Oradea-Deva! De mai bine de zece ani, autoritățile nu au rezolvat situația catastrofală în care se află Drumul Național 76, de importanță strategică pentru vestul țării, situație care afectează locuitorii județelor Arad și Bihor, tranzitate de această importantă arteră rutieră. O alunecare de teren produsă pe circa 100 de metri a blocat total DN 76, în zona dintre localitățile Criștiorul de Jos și Vârfuri. De joi seară, se lucrează la foc continuu pentru degajarea drumului, dar surparea rămâne activă și, practic, pământul îndepărtat este înlocuit de noi și noi surpări. Noaptea trecută, zeci de tiruri au stat blocate pe DN 76, în zona Vârfuri, neputând avansa din cauza tonelor de pământ care au blocat zona. Până la urmă, șoferii au fost nevoiți să întoarcă mașinile grele și să o ia pe o rută ocolitoare. Și Centrul INFOTRAFIC din cadrul Inspectoratului General al Poliţiei Române informează că circulaţia rutieră este închisă în judeţul Bihor, pe DN 76 din cauza alunecărilor de teren produse la kilometrul 86+400 de metri, pe o lungime de aproximativ 100 de metri. Traficul a fost deviat pe ruta ocolitoare de pe DN 75: Lunca – Cîmpani – Nucet – Vârtop – Albac.
DAN POPA, reprezentant Mișcarea de Protest DN 76 "Eu sper că până diseară, dar nu cu certitudine să se poată circula. Mâine cu siguranță se va circula pe 2 benzi, dacă nu, asta în varianta în care nu o să mai fie o surpare de teren pentru că dealul în acea zonă e foarte instabil, acolo este o pânză de apă freatică."
Contactați de redacția Național TV, reprezentanții ministerului Transportului nu au putut să dea niciun răspuns concret legat de această situație. Culmea, directorul care a scufundat autostrada Sibiu - Orăștie, Narcis Neaga a fost numit în funcția de director general intermar al CNIR, Compania Națională de Investiții Rutiere, cu un mandat de patru luni. Dosarele DNA din spatele său, gestionarea proastă a proiectului autostrăzii Sibiu – Orăștie, lotul 3, sutele de milioane de euro ce trebuie plătite acum de la buget drept consecințe, nu l-au împiedicat pe ministrul Transporturilor, Lucian Șova să îl numească acum pe acesta director general interimar. Potrivit site-ului turnulsfatului.ro, la numirea lui în cadrul Consiliului de administrație, în urmă cu trei săptămâni, Asociației Pro Infrastructura, unul din cele mai active ONG-uri în zona monitorizării proiectelor de infrastructură, aprecia că ”perioada în care Narcis Neaga a condus Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (respectiv perioada 2013 - 2016), a fost cea mai nocivă pentru dezvoltarea infrastructurii rutiere din România din ultimii ani”.