Stirile National TV
Drepturile pasagerilor, în cazul întârzierilor curselor aeriene
Peste 1.500 de zboruri au avut întârzieri în decembrie si ianuarie. Este vorba despre intervale cuprinse între 45 şi 180 de minute, iar dintre acestea peste 1.170 sunt curse internaţionale cu plecare din şi înspre România, arată datele publicate de o companie dedicată rezolvării cererilor călătorilor privind serviciile companiilor aeriene. Autorii raportului susţin că, în prezent, doar 1% dintre români cunosc faptul că pot primi compensaţii pentru zborurile întârziate, anulate sau pentru refuzul la îmbarcare. Acelaşi studiu arată că pasagerii români depun cereri de despăgubire, în medie, după o lună şi jumătate de la zbor.
TORA APETRII, reporter "Conform unei directive europene, un pasager are dreptul la o despăgubire în valoare de 250 - 600 de euro, în funcţie de kilometri parcurşi până la destinaţie. Dacă distanţa este sub 1.500 km, compensaţia va fi de 250 de euro, dacă este între 1.500 şi 3.000 km, călătorul este eligibil pentru o recompensă în valoare de 400 de euro, iar pentru cursele de peste 3.500 km poate primi o compensaţie de 600 de euro."
Experţii susţin că, pentru a putea cere despăgubire în cazul unui incident pentru o călătorie cu mai multe zboruri de conexiune, pasagerii trebuie să se asigure că toate zborurile au acelaşi număr de rezervare şi întreaga rută a fost înregistrată, de la zborul de plecare şi până la destinaţia finală, compensaţia fiind revendicată pentru fiecare pasager.