Stirile National TV
Magistrala 5 a metroului bucureștean, finalizată ”posibil” până la sfârșitul anului
Magistrala 5 a metroului bucureștean nu pare să iasă de sub zodia incertitudinii! Într-o vizită de lucru efectuată, astăzi, pe tronsonul ”Eroilor - Drumul Taberei - Valea Ialomiței”, directorul general al Metrorex, Dumitru Șodolescu, a declarat că este posibil ca lucrările să fie încheiat anul acesta, dar în anumite condiții.
DUMITRU ȘODOLESCU, director general, Metrorex ”În septembrie, cel târziu octombrie, mai puțin sistemul de automatizare, metroul din Drumul Taberei, Magistrala 5, Eroilor- Drumul Taberei va fi finalizat. Sistemul de automatizare depinde de decizia instanței de judecată.”
Sistemul de automatizare face obiectul a două contestații aflate în instanță. Prima contestație a fost finalizată în noiembrie 2018, iar a doua a fost suspendată. Metrorex a cerut repunerea pe rol de 2 ori, însă fără succes. Încercând să găsească o soluție, Metrorex a trimis scrisori la Tribunalul București, CSM și ministerul Justiției. Problema este că instalarea sistemului de automatizare va dura 9 luni. Fără acest sistem, românii doar se pot uita la noua magistrală, deoarece aceasta nu va putea fi folosită.
DUMITRU ȘODOLESCU, director general, Metrorex ”Noi credem că putem să scurtăm acest termen până undeva la 6 luni de zile, asta înseamnă că încă sunt speranțe, dacă în două luni se finalizează dosarul, să terminăm lucrările ca până la sfârșitul anului să dăm drumul la exploatare. Eu nu pot să fiu rupt de realitate, dacă ne duce până în iulie-august, categoric, sistemul de automatizare, nimeni nu va putea să îl finalizeze în 4-5luni de zile.”
Lucrările la Magistrala M5 au fost licitate în anul 2008 și au început în 2012. Inițial, se spunea că vor dura trei ani.
COSMINA STOIAN, reporter ”Magistrala 5 a metroului bucureștean este unul dintre cele mai așteptate proiecte de infrastructura din Capitală. Noua linie, lungă de aproape 7 km va avea 10 stații și un depou. Inițial, termenul de finalizare era 2015, însă a fost amânat în repetate rânduri, ultima promisiune fiind începutul anului 2019.”
În momentul de față, lucrările la structura de rezistență sunt finalizate în proporție de 99,6%, iar fundația căii de rulare este gata în proporție de 99,5%. Și la finisaje au fost înregistrate întârzieri, fiind gata în proporție de 67%. În subteran, lucrările sunt apoape gata, dar, la suprafață, muncitorii mai au mult de lucru cu amenajarea intrărilor la metrou.
DUMITRU ȘODOLESCU, director general, Metrorex ”Toate lucrările vor fi terminate eșalonat, începând cu luna iunie-iulie. Avem pentru fiecare stație în parte, când se finalizează fiecare acces.”
CONSTANTIN MUSTĂȚEA, director, Investiții, Metrorex ”Distanța din stații pe Magistrala 5, tronsonul Eroilor- Râul Doamnei, respectiv Valea Ialomiței, în medie este undeva la 600 de metri. Dar, s-a urmărit capacitatea acestei linii de transport să fie utilizată la maxim, astfel încât să fie colectat tot bazinul din Drumul Taberei.”
Noua magistrală de metrou va asigura transportul a 300.000 de călători pe zi. Din momentul în care Magistrala 5 se va da în folosință , metroul bucureștean va avea 78 km de cale de rulare, cu 63 de stații.