Stirile National TV
Magistrala 6 de metrou Băneasa - Otopeni, un proiect mort
Metroul până la Aeroportul Otopeni, un proiect ambițios, înăbușit încă din fașă! Documentația pentru organizarea licitației privind execuția magistralei de metrou Băneasa - Aeroportul Otopeni a fost respinsă de Agenția Națională pentru Achiziții Publice. Lucrarea se afla în planul de guvernare al PNL și ar fi trebuit să fie realizată până în 2026. Ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă, a susținut recent reprioritizarea proiectelor de metrou, promovând continuarea Magistralei 5 Drumul Tabedrei - Pantelimon, în defavoarea Magistralei 6. El a declarat că Magistrala 6, între Băneasa și Otopeni, nu are sens din punct de vedere economic și nu ține cont de planurile de dezvoltare ale aeroportului. Potrivit ministrului Drulă, proiectul Metroului Băneasa - Otopeni este un "elefant alb". El preciza, cităm: „Este foarte scump, este într-o zonă fără densitate mare de populaţie şi nu prea stă în picioare economic. Mai degrabă pare un proiect de tip „elefant alb", adică o investiţie foarte mare care apoi nu aduce beneficii şi stă mai mult nefolosită”, am încheiat citatul.
CĂTĂLIN DRULĂ, ministrul Transporturilor „Comisia Europeană a refuzat finanțarea acelei secțiuni și cred că acele resurse bugetare trebuie redirecționate în părți ale rețelei de metrou din București unde sunt mult mai necesare . Am discutat cu primarul general, primarii din sectoarele 2 și 6 și aceștia spun faceți magistrala 5 pentru că aceasta ne-ar ajuta. Hai să nu facem o investiție doar pentru că sună bine pentru PR, sunt două cuvinte care prind: metrou și aeroport. Recunosc că acum 10 ani și mie mi s-a părut o idee grozavă.”
Criticile formulate de reprezentanții Comisiei Europene au vizat partea tehnică, precum traseul magistralei, punctul de pornire, supraestimarea traficului de pasageri, dar și partea financiară, respectiv valoarea estimată a costurilor, în raport cu alte tronsoane de metrou. De asemenea, a criticat lipsa de rezonabilitate a termenelor de finalizare a investiției. Comisia Europeană a a avut, însă, în vedere și superficialitatea guvernului de la București, dar și o lipsă totală de înțelegere a problemelor acestui proiect. Dacă magistrala Băneasa - Otopeni este un proiect înghețat, în schimb, pentru lotul 1 al Magistralei 6, 1 Mai – Tokyo/Băneasa, continuă licitația aflată în derulare, cu evaluarea ofertelor tehnice. Rămâne de văzut dacă se va ajunge la încredințarea execuției lucrării, ținând cont de planurile de reprioritizare exprimate de Drulă.