Stirile National TV
Monitorul Preţurilor Produselor Alimentare, la dispoziția consumatorilor
Monitorul Preţurilor Produselor Alimentare, lansat astăzi de Consiliul Concurenței! Platforma online, în care s-au investit 300.000 de euro, va afișa prețul a circa 30.000 de produse din aproximativ 1.700 de magazine integrate, fiind acoperite marile lanțuri de magazine care reprezintă peste jumătate din comerţul de alimente. Astfel consumatorii pot identifica magazinele disponibile din zona în care se află, dar și magazinele în care sunt disponibile produsele. Platforma poate fi accesată cu ușurință, atât de pe laptop, cât și de pe telefonul mobil, prin intermediul unei aplicatii care poate fi descarcată.
BIANCA ROTARU, reporter ”Platforma online lansată de Consiliul Concurenței reprezintă un debut nu doar în compararea preturilor, ci și a calității produselor. Efectul va fi acela că magazinele care au prețuri mari la alimente vor fi obligate să le reducă. Totodată, va fi introdusă posibilitatea de identificare a produselor românești, dar și aceea de integrare a unor lanțuri de magazine mai mici, care prezintă interes.”
Potrivit șefului Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorului, Horia Constantinescu, Monitorul Preţurilor Produselor Alimentare veghează interesele consumatorului. El atrage atenția asupra faptului că produsele care le imită pe cele obținute din materii prime naturale, sunt mai ieftine, dar nu neaparat mai sănătoase. Platfoma Monitorul Preţurilor Produselor Alimentare este similară cu cea pentru carburanți, lansată în luna iunie. Rezultatele arata ca platforma destinată carburanților a înregistrat in jur de 1,8 milioane de căutari, la trei luni și jumatate de la lansare. În acest caz, scăderea preţurilor depinde, în primul rând, de preţul materiei prime.