Stirile National TV
Pasagerii, chemați cu trei ore mai devreme la aeroport, înainte de zbor
Aeroportul din Otoperni, suprasolicitat! Pasagerii sunt invitați să se prezinte la terminalul ”Plecări” al Aeroportului Internaţional ”Henri Coandă” din Otopeni cu trei ore înainte de decolarea avionului. Potrivit anunţului postat pe site-ul aeroportului, măsura a fost luată din cauză că numărul curselor aeriene din perioada verii este în creștere. Potrivit unei analize publicate de News.ro în luna martie, se arată că, în realitate, cozile mari şi aglomeraţia de pe aeroportul din Otopeni i-au afectat pe pasageri şi înainte de începerea sezonului estival. Explicaţia este lipsa proiectelor de extindere şi modernizare a aeroportului şi apropierea de limita de trafic, moment în care serviciile aeroportului riscă să fie complet depăşite de numărul prea mare de pasageri.
ALEXANDRA GEORGESCU, reporter ”Anul trecut, traficul de pe aeroportul din Otopeni a ajuns la aproape 11 milioane de pasageri, iar pentru acest an este estimată o creştere cu circa 15%, ceea ce ar însemna aproape 13 milioane de pasageri. Este aproape de limita maximă pe care aeroportul o poate gestiona fără a afecta grav confortul pasagerilor.”
Până în prezent, nici Ministerul Transporturilor, care controlează aeroportul, nici conducerea Companiei Naţionale Aeroporturi Bucureşti nu au anunţat planuri concrete de extindere a aeroportului Otopeni. Potrivit unor specialişti consultaţi de News.ro, singura variantă va fi redeschiderea, cel târziu anul viitor, a Aeroportului Băneasa pentru cursele regulate. În prezent, Aeroportul Băneasa are un trafic infim, după ce şefii din Transporturi au decis ca aerogara să fie destinat doar curselor de business.