Stirile National TV
Patru firme, înscrise la licitația pentru contractul de construire a segmentului Suplacu de Barcău-Chiribiș din A3
Patru firme de construcții concurează pentru realizarea segmentului de 26 de kilometri ce face parte din Autostrada Transilvaniei și leagă localitățile Suplacu de Barcău și Chiribiș, din județul Bihor! Reprezentanții Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere au anunțat că o societate din municipiul București, o asociere de firme din județul Bihor, o companie din Turcia și alta din Italia și-au depus ofertele pentru proiectarea și realizarea segmentului de drum.
prin telefon: IONUȚ CIUREA, director executiv, Asociația Pro Infrastructură "La licitația anterioară, care a fost anulată, erau vreo 11 asocieri. Acum avem doar patru. Din păcate, dacă ne uităm pe lista asta scurtă, vedem o singură asociere care pare promițătoare. Una din patru. Șansele sunt cam de un sfert."
Construirea acestui segment de autostradă a început inițial în anul 2000, când compania americană Bechtel a mobilizat mii de muncitori și utilaje în zonă. Totul s-a năruit, însă, 13 ani mai târziu, când contractul cu societatea a fost reziliat.
prin telefon: IONUȚ CIUREA, director executiv, Asociația Pro Infrastructură "Proiectul este foarte prost pregătit. El, pe vremea lui Bechtel, a fost așa din pix făcut. Se construia cam ce voia Bechtel, de fapt ăsta-i adevărul, pe unde voia Bechtel și fără prea multe studii în prealabil. Că după aceea Bechtel intra în teren și spunea că pe aici sunt niște sonde, nu prea ne-am dat seama că sunt sonde. Pe aici cam alunecă, trebuie făcut nu știu ce mega zid de sprijin, pe aici trebuie făcut viaduct, iar statul român plătea."
Speranțele bihorenilor s-au reaprins în toamna anului 2016, când un consorțiu de firme spaniole a preluat șantierul. Ibericii nu au stat, însă, mai mult de o lună pe plaiurile bihorene, astfel că și acest contract s-a încheiat, înainte ca muncitorii să se apuce efectiv de lucru. Primarii localităților din zonă susțin că realizarea acestui segment de autostradă este absolut necesară atât pentru fluidizarea traficului, cât și pentru atragerea de noi investiții.
prin telefon: NICOLAE TIVADAR, primar, comuna Suplacu de Barcău "Traficul care e infernal prin Surplacu de Barcău. Tot ce vine de la Zalău și merge în graniță se oprește la Surplacu de Barcău, trece prin comună."
Segmentul de autostradă ar trebui să fie gata în doi ani și ar urma să fie compus din trei viaducte, opt pasaje și opt poduri, dintre care unul de o complexitate ridicată din punct de vedere tehnic, în lungime de 1.650 de metri. Autoritățile locale mai au în plan și construirea unor parcuri industriale în județ.
prin telefon: MIRCEA MĂLAN, vicepreședinte, Consiliul Județean Bihor "Consiliul Județean și-a asumat ca în Ștei, Beiuș, Alejd și Marghita să amenajeze în parteneriat cu primăriile locale parcuri industriale. Ca urmare, construirea autostrăzii înseamnă un lucru bun pentru județul nostru și din perspectiva dezvoltării economice, deoarece parcul industrial care va fi construit la Marghita ar urma să aibă un acces la traficul rutier mult mai facil."
În plus, autoritățile locale susțin că după finalizarea segmentului de autostradă, vor fi refăcute și drumurile județene care în prezent sunt într-o stare degradată.