Stirile National TV
Platformă digitală, pentru interacțiunea dintre bucureșteni și administrația publică
Se pare că pandemia de COVID-19 are și efecte bune, în sensul că pune în mișcare administrația publică, pe calea digitalizării. Astfel, Primăria Generală a Municipiului București a lansat platforma www.pmb.ro, prin intermediul căreia bucureștenii pot face plăți online, pot depune documente și cereri în format electronic și pot verifica stadiul rezolvării solicitărilor. Potrivit reprezentanților Primăriei Capitalei, au anunțat că persoanele care accesează www.pmb.ro, vor putea plăti online, direct pe platformă, taxele pentru obținerea unor documente precum autorizație de construire pentru clădiri rezidențiale, autorizație pentru transport în regim de taxi, autorizație de acces autovehicule, autorizație de transport de persoane, autorizație de transport de bunuri, certificat de urbanism și altele. Toate plățile sunt securizate și beneficiază de cele mai noi tehnologii pentru criptare și depuneri online. Asta înseamnă că bucureștenii nu vor mai fi nevoiți să depună documentele la Primărie, ci online. Mai mult, vor putea monitoriza pe site stadiul rezolvării cererilor lor.
BIANCA ROTARU, reporter „Prin intermediul platformei pmb.ro, locuitorii Bucureștiului pot interacționa online mai ușor cu Primăria Capitalei, inclusiv de pe telefonul mobil. Platforma conține informații actualizate în timp real, grupate în două categorii. Este vorba de site-ul principal, destinat interacțiunii dintre cetățean și administrație, și de partea de site cu informații utile privind viața de zi cu zi în București, de la calendarul evenimentelor, la hărți interactive și banca de date urbană.”
Proces ul de digitalizare privind relația bucureștenilor cu administrația Capitalei a început anul trecut, când au fost lansate aplicații pentru telefonul mobil. Platforma, conturată de Compania Municipală Tehnologia Informației București, are la bază cele mai noi tehnologii. Vechiul site al municipalității avea mai bine de 20 de ani.