Stirile National TV
Podul de la Brăila, inaugurat
Podul peste Dunăre de la Brăila - supranumit Golden Gate de România a fost inaugurat astăzi. Lucrările, care au costat jumătate de miliard de euro s-au terminat cu doi ani întârziere. Contribuția UE la acest proiect se ridică la 363 de milioane de euro din fondurile politicii de coeziune. Totuși, încă nu sunt gata șoselele de legătură. Panglica a fost tăiată într-o ceremonie la care au participat președintele Klaus Iohannis și șeful Executivului, Marcel Ciolacu. Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, promite că în următorii cinci ani șoferii nu vor plăti taxă pentru a traversa podul.
SORIN GRINDEANU, ministrul Transporturilor
"Iată că la șase ani distanță suntem aici împreună să deschidem circulația pe acest pod care leagă cele trei regiuni istorice. Este un pod pe care l-aș denumi un pod al speranței, un pod al unirii, un pod al speranțelor pentru toți românii, un pod al speranțelor pe care și le-au pus locuitorii în această lucrare de infrastructură unică în România și în Sud-Estul Europei. Este prima conexiune rutieră din istoria României dintre județele Tulcea și Brăila."
KLAUS IOHANNIS, președintele României
"Îmi face o deosebită plăcere să particip la inaugurarea podului suspendat peste Dunăre, care leagă, începând de astăzi, județele Brăila și Tulcea. Aceasta este cea mai amplă construcție ridicată în România în ultimele trei decenii și este al treilea pod ca mărime din Europa. Îi felicit pe toți cei implicați în acest proiect de investiții pentru eforturile depuse și pentru rezultatul obținut. Avem o nouă dovadă, cât se poate de puternică, a faptului că și în România, dacă există voință și seriozitate, se pot duce la capăt proiecte majore de infrastructură. Mulțumiri speciale trebuie aduse și partenerilor japonezi și italieni pentru implicarea și profesionalismul de care au dat dovadă. În urmă cu doi ani, când s-a aniversat centenarul relațiilor bilaterale dintre Japonia și România, proiectul acestui pod a fost prezentat ca exemplu concludent al colaborării dintre Japonia și Uniunea Europeană."
MARCEL CIOLACU, premierul României
"Podul suspendat pe care ne aflăm este un exemplu în multe privințe, este un exemplu al muncii în echipă, al cooperării internaționale într-o lume modernă și plină de provocări. Firmele noastre au participat cu sute de oameni și mii de mașini, utilaje, macarale și tehnologie diversificată. Este și un model de investiție publică majoră cu un uriaș efect multiplicator. Cele 500 de milioane de euro investite în pod s-au întors în mare parte în economia românească, mai ales în această regiune."
Podul suspendat, lung de 2 km și situat la 38 de metri deasupra apei, având patru benzi, este cel mai mare din România și cel mai mare pod peste Dunăre. De altfel, ocupă locul trei în topul celor mai mari poduri suspendate din UE. Prin deschiderea acestui pod, durata deplasării se va reduce cu aproximativ 50 de minute. Aproximativ 11 400 de vehicule îl pot traversa, zilnic. Podul înseamnă beneficii foarte mari pentru mobilitatea forței de muncă, turism și schimburile comerciale. Podul este este și un prim pilon la un proiect fundamental al statului român, acela de a fi un actor-cheie în procesul de reconstrucție a Ucrainei, conform autorităților. Noaptea, în intervalul orar 21.00 - 06.00, de luni până vineri, circulația pe podul de la Brăila va fi suspendată. În weekend-uri și sărbători legale, chiar dacă sunt zile din cursul săptămânii, circulația rutieră va fi deschisă, precizează Infotrafic. Aceste măsuri se aplică până la data de 30.11.2023. Lucrările încă nu sunt complet finalizate, iar drumul principal de legătură cu malul din Tulcea nu va fi gata decât abia la final de an.