Stirile National TV
Șoala viitorului, în stadiu de proiect educațional în Grădinița ”Floare Albastră”
Creșterea calității educației! Asta își propune un proiect ERASMUS, prin intermediul Grădiniței ”Floare Albastra” din București. Astfel, unitățile educaționale participante din România, Bulgaria, Spania, Grecia și Letonia urmăresc îmbunătățirea calității educației, prin formarea profesională a cadrelor didactice.
ȘTEFANA ANTONOVICI, director, Gradinița ”Floare Albastră” ”Proiectul este unul foarte generos pentru că își dorește să arate ce ar trebui să facem într-o grădiniță, pentru a avea un învățământ modern și a fi conectați la tot ceea ce înseamnă activitatea de astăzi din învățământ și, de ce nu, cu privire către viitor.”
Schimbul de bune practici, cu parteniri din alte țări, este benefic pentru adaptarea opticii cadrelor didactice și formarea lor, spun initiatorii.
ȘTEFANA ANTONOVICI, director, Gradinița ”Floare Albastră” ”Primul obiectiv este să modernizăm actul educațional și să dăm copiilor tot ceea ce își doresc în ziua de astăzi, deci, să fie un învățământ pe nevoile și interesele copiilor și, în același timp, să fim o școală deschisă.”
Acest schimb de experință vizează armonizarea sistemului de învățământ cu standardele internaționale. Mai mult de atât, proiectul vizează și integrarea copiilor cu dizabilități.
IOANA CARINA BADEA, cadru didactic, Gradinița ”Floare Albastră” ”Presupune o abordare a tehnologiei moderne în cadrul învățământului preșcolar. De asemenea, noi aplicăm o pedagogie respondentă pentru MUSCA copii cu dizabilități, integrarea acestora în cadrul învățământului de masă și pedagogia STEAM, care vine cu o abordare nouă. Unul dintre obiectivele pe care noi ni le-am propus în cadrul proiectului a fost și incluziunea socială a copiilor cu dizabilități. De ce?! Pentru că aceștia, chiar dacă au un deficit atențional sau dacă au o instabilitate neuromotorie, dacă sunt integrați în cadrul activităților interactive, am observat, din proiectul anterior, că copii cu dizabilități au avut o receptivitate crescută la jucăriile interactive.”
Copii răspund cu promtitudine unui astfel de model educațional și învață prin interacțiue, dar și prin intermediul jocurilor.
VOX ”- M-am jucat cu prietenii mei colegi. - Ai învățat ceva nou, astăzi? - Da!”
-
VOX ”- M-am jucat cu dopuri de plută. - Ce ți-a plăcut cel mai mult să te joci? - Cu plastilină. Am pus într-un pahar.”
Acceptarea diversității, solidaritatea, respectul reciproc, toleranța și generozitatea sunt principii și valori promovate în cadrul colectivității școlare din cadrul Grădiniței ” Floare Albastră”.