Stirile National TV
Soluții amiabile în domeniul bancar
Soluționarea litigiilor între bănci și clienți prin negociere, o opțiune tot mai frecventă! În acest an, Centrul de Soluționare Alternativă a Litigiilor în domeniul Bancar a înregistrat peste 400 de cazuri în care băncile au inițiat procesul de negociere cu consumatorii, o creștere de aproape 200% față de anul 2022. 730 de dosare s-au format în 2023, cel mai mare număr anual începând din 2016. În peste jumătate dintre toate negocierile purtate în acest an în cadrul CSALB, soluționarea amiabilă a fost inițiată de bănci, care au invitat consumatorii la conciliere. Acest lucru s-a întâmplat după ce unele bănci și-au analizat portofoliile de clienți, iar acolo unde au sesizat întârzieri la plata ratelor, litigii în instanță sau alte probleme pe care nu le-au putut rezolva direct și-au îndrumat propriii clienți să completeze o cerere de negociere către CSALB. Avantajele inițiativei pe care o au băncile de rezolvare amiabilă a problemelor cu consumatorii sunt scurtarea timpului în care părțile ajung la un compromis și deschiderea mult mai mare a instituțiilor de credit către o soluție favorabilă pentru consumator. Centrul de Soluționare Alternativă a Litigiilor în domeniul Bancar este o entitate înființată ca urmare a unei Directive europene și intermediază gratuit și în mai puțin de trei luni negocierea dintre consumatori și bănci sau IFN-uri, pentru contractele aflate în derulare.