Stirile National TV
Țara mașinilor second hand
Mașinile second hand sunt la mare căutare de către români. Ponderea înmatriculărilor noi de autoturisme second hand importate în totalul înmatriculărilor noi de autoturisme a crescut cu 2% în ultimul trimestru al anului trecut. Față de același trimestru al anului 2023 a ajuns la 72,3%, arată datele prezentate de Institutul Național de Statistică. Vehiculele rutiere clasificate în conformitate cu Normele europene de poluare, înmatriculate în circulație, cuprindeau, la sfârșitul trimestrului IV 2024, în proporție de 63,9%, vehicule cu normele de poluare Euro 4, Euro 5 sau Euro 6 și în proporție de 10,2%, vehicule cu norma de poluare Non-Euro. Totodată, pentru categoria autoturisme, cea mai însemnată pondere a fost deținută de vehicule conforme cu norma europeană Euro 4, respectiv 33,3%; pentru categoria autobuze ṣi microbuze cele mai multe vehicule, respectiv 22,5% au fost clasificate în norma Euro 3, iar pentru categoria mopede ṣi motociclete, cele mai multe vehicule, respectiv 24,0% au fost clasificate Non-Euro, mai precizează datele INS.
"-Alea vechi second hand, ce să facem dacă nu sunt bani de ajuns.
- Dumneavoastră conduceți o mașină second hand?
- Da, este second hand, dar este de la firmă, nu e a mea persoanlă, dar nu sunt bani nu vedeți că toată lumea se vaietă, de bani, de astea, asta este România."
"-Second hand, e mai accesibil, ușor de procurat.
- Cam ce mașină preferă?
- Cu ce motorizare?
- 2.0 și în ultima vreme, am văzut că multă lume preferă electric, nu știu de ce, eu nu sunt adeptul mașinilor electrice, dar am văzut că mulți preferă electric."
"- Eu aș prefera noi!
- De ce?
- Mai siguranță și părerea mea că au mai multă valoare!
- Ce motorizare pentru mașinile noi?
- Aș zice hibrid, sau mică, motorizare mică.
- Și cele second hand de ce le-ați refuza?
- Au probleme, investiția ar fi pe măsură, ulterior și nu știu dacă s-ar merita."
"Second hand pentru că se reduce, adică devalorizarea e mult mai mică dacă cumpără o mașină second hand și apoi, nu știu mai trec anii. Practic eu am luat-o cu trei ani vechime și am pierdut jumătate din preț, din prețul ei de nouă."
"Mai ieftine, noi nu prea reușim la salariul din România, cel mai bine mergem în Germania, în Olanda cumpărăm de acolo, mai ieftine, ce să facem salariile în România, mici."
De asemenea, de la an la an, din ce în ce mai mulți români obțin permis de conducere pentru diverse categorii, mai arată datele.
prin telefon: DAN ANDRONE, instructor auto-moto
"Da, așa este, numărul românilor care obțin permis de conducere crește de la an la an. Între 1 ianuarie și 31 decembrie 2024 au fost emise 806.939 de permise de conducere, arată datele Direcției Generale Permise de Conducere și Înmatriculări. Cei mai mulți români optează pentru obținerea permisului pentru categoria B. Trebuie precizat că și pentru categoria A sunt doritori mulți, cât și pentru obținerea altor categori de permise. În Registrul național de evidență a permiselor de conducere și a vehiculelor înmatriculate existau peste 8.856.100 de deținători de permise de conducere, anul trecut. Și începutul acestui an a debutat cu dorința românilor și mai ales în rândul tinerilor, pentru obținerea permisului de conducere. Mulți deja s-au înscris la școli pentru a obține permisul pentru mașină și pentru motocicletă."
Acum, România va fi nevoită să adopte „legea taxării mijloacelor de transport poluante”. Chiar dacă detaliile sunt încă neclare, noua taxă auto este o condiție pentru accesarea fondurilor PNRR. Peste 8 milioane de mașini sunt vizate. Așadar, fiecare român va trebui să plătească în funcție de cât poluează mașina sa.