Stirile National TV
Transportul public, chin şi în 2019
În definiție, calitatea este înțeleasă ca o noțiune complexă și dinamică. Însă în București, realitatea este cu totul alta. Din nefericire când vorbim despre calitatea transportului public, mulți ridică din umeri. Pentru ca activitățile sociale, economice și culturale să se desfășoare eficient, iar calitatea mediului să nu se înrăutățească, este necesară impunerea transportului public în viața orașului, prin îmbunătățirea calității serviciilor oferite de acesta.
ALEXANDRU LANCUZOV, jurnalist specializat în Transporturi
"Un transport de calitate în București în primul rând ar trebui să ia în vedere posibilitatea de a uni toate mijloacele de transport rutier... practic transport de suprafață."
38% dintre bucureşteni sunt nemulţumiţi de calitatea transportului public, potrivit unui studiu efectuat de Institutul pentru Cercetarea Calităţii Vieţii.
ALEXANDRU LANCUZOV, jurnalist specializat în Transporturi
”Într-adevăr traficul din București este aglomerat, dar prin montarea unor sisteme GPS pentru o mai bună gestionare..... astfel autobuzele să vină și să poată lua toți călătorii.”
Un studiu arată că în urmă cu un an, 71% din cetăţenii Capitalei utilizau transportul public de suprafaţă, iar numai 16 la sută se deplasau cu autoturismul propriu.
VOX:
”Este loc și de mai bine ca peste tot cât privește calitatea”
Nici la transportul feroviar situația nu este prea roz. Doar pe parcursul acestei ierni trenurile au avut întârzieri de zeci de minute și mulți călători au așteptat în frig.
RODRIGO MAXIM, președinte, Federația Sindicatelor Transportatorilor Feroviari
”Infrastructura feroviară de la revoluție și până în prezent a fost subfinațată, este în starea care este, cu restricții de viteză.... din Europa.”
În 2018, în perioada iunie-noiembrie, timpul de aşteptare a fost de 1,6 milioane de minute. Adică o întârziere de peste trei ani în doar 6 luni.
RODRIGO MAXIM, președinte, Federația Sindicatelor Transportatorilor Feroviari
”Avem trenuri cu un vagon sau două și lumea rămâne pe jos sau rămâne înghesuită. Și asta este calitatea daca o putem numi calitate.”