Stirile National TV
Tronsonul de autostradă Biharia - Borş și Vama Borș II, operaționale
Punctul de frontieră dintre România și Ungaria, Nagykereki-Borș II, și conexiunea de autostradă A3-M4 devine operaționale, după ce au fost inaugurate, vineri, în prezența ministrului Transporturilor, Lucian Bode, și a ministrului Afacerilor Externe, Bogdan Aurescu, dar și a unor oficiali maghiari. Noul punct de trecere a frontierei le oferă șoferilor o posibilitate în plus de a trece granița cu țara vecină, Ungaria. Vama Borș II este al doilea punct de trecere a frontierei pe autostradă. Are 10 benzi pe sens, dintre care, 6 pentru autoturisme și autocare și 4 pentru automarfare.
BOGDAN AURESCU, ministrul Afacerilor Externe „Această realizare este o dovadă certă că România și Ungaria pot construi împreună și pot acționa constructiv, inclusiv în contextul dificil creat de aceasă criză sanitară, în direcția sporiri interconectărilor de transport, care au potențialul de a facilita mobilitatea persoanelor, mărfurilor și de a genera creșterea economică.”
LUCIAN BODE, ministrul Transporturilor „Astăzi, deschidem oficial traficul din ambele direcții pe secțiunile de autostradă corespunzătoare A3 și M4 și inaugurăm, totodată, și punctul de control la trecerea frontierea de pe teritoriul Ungariei. Importanța proiectelor transfrontaliere de infrastructură este covârșitoare. România și Ungaria au înțeles că, doar printr-un dialog constant, printr-un parteneriat solid, pot dezvolta proiecte comune, care să asigure conectivitarea și mobilitatea între cele două state.”
GEORGIANA CRĂCIUN, reporter „Pe lângă deschiderea noului punct de frontieră, astăzi, a fost inaugurată circulația rutieră pe tronsonul de 5 km, dintre Borș și Biharia, din cadrul autostrăzii A3. Acest tronson face legătura cu autostrada M4, din Ungaria.”
Tronsonul Biharia-Borș este prina secțiune de autostradă care se inaugurează în 2020, în România. Construcția acestei porțiuni a costat 134 de milioane de lei. Tronsonul, de 5 kilometri, face parte din lotul 3 al autostrăzii Suplacu de Barcău - Borș, iar pe viitor ar trebui să lege Bucureștiul de Vama Borș II. Lotul 3 este singurul pe care lucrările au fost finalizate, în timp ce pentru lotul 2 Chiribiș - Biharia, cu o lungime de 28 de kilometri, contractul a fost semnat abia luna trecută, iar lucrările sunt programate să dureze 18 luni și să se încheie în cursul anului 2022.